31 d’octubre del 2013

S’acaba el futbol…però comença el bàsquet

A USA els esports d’institut van per trimestres i això vol dir que el soccer ja s’estava acabant. Feia setmanes que havíem acabat la lliga i estàvem disputant els play-off. La temporada s’acabava oficialment el dia que ens eliminessin i, malauradament aquest dia va ser dilluns, ja fa dues setmanes.

Ja havíem passat quarts i ens jugàvem estar a la final. Jo, al ser Varsity, no tenia clar si estaria a la banqueta, ja que érem 4 candidates a ocupar una sola plaça. Suposo que al ser la més gran, la més versàtil i la més preparada (vaig assistir a l’entrenament previ al partit) de les candidates vaig ser la escollida per ocupar un lloc a l’equip. Tenia clar que no jugaria però no volia perdre la oportunitat de donar una bona impressió per si estàvem a la final, així que vaig posar totes les meves ganes a l’escalfament, però no vam tenir aquesta sort. Tot i això, el partit va ser realment interessant, i emocionant fins al final. Es va resoldre a la pròrroga a “gol de oro”.

Em va entristir deixar el soccer, ja m’havia acostumat i tenia la sensació de que havia encaixat a l’equip. Gairebé no vaig tenir temps d’entristir-me perquè al dia següent ja començàvem l’entrenament de bàsquet. Als EEUU l’entrenador té dret a deixar algú fora de l’equip si no arriba al nivell, cosa que trobo malament perquè en la meva opinió, a l’equip qui hi juga són les jugadores, són les que més pes tenen al vestuari i en un equip d’aquesta categoria encara més. Com que no tenia clar si entraria a l’equip ja que no em podia comparar amb ningú, vaig anar a lo segur: algun tir de mitja distància i evitar els tirs lliures.

Aquestes últimes setmanes el bàsquet m’ha sorprès molt, tant per la part bona com la dolenta. El tipus d’entrenament és de l’estil handbol i tinc certs avantatges: a USA, com al handbol es poden fer tres passos; la defensa és la part més important i es defèn com al handbol. D’altra banda, és un esport molt complicat: la pilota és molt gran i el bot es fa servir per driblar i no per córrer.

Encara estem a pretemporada i és per això que espero acostumar-me a aquest esport “soon”, de moment, sembla que vaig millorant. M’haig d’aprendre moltes jugades i en atac sóc molt “patata” però defensivament crec que sóc una bona jugadora. 

4 comentaris:

  1. Quines ganes e tornar a lleguir-te!!. Sembla que l'esport i altres activitats no et deixen gaire temps pel blog.

    Al final tornaràs feta una experta en esports diversos...

    ResponElimina
  2. Això de que cada esport duri nomes tres mesos es rollo, quan comeses a dominar una cosa ja t’ho canvien. Es com si fossis petita i fessis multi esport

    ResponElimina
    Respostes
    1. Mariona diu...
      No et pensis, es mes interessant del qe sembla. A mes al ser de curta durada hi ha mes gent qe fa esport perqe no tenen el compromis de passar un any sencer

      Elimina
  3. Hola Mariona, tens rao per fer esport a nivell "popular" pot ser una bona opcio. A reveure13
    Andreu

    ResponElimina

Els vostres comentaris em motiven per continuar. Sense ells, el blog no seria el mateix.

Més recents Més antics Inici