18 de setembre del 2013

Picture's day

Per a molts e­studiants ahir va ser el seu primer dia de classe, però jo ja he fet la primera ronda d’exàmens i, entre avui i ahir, he rebut les notes. A més, avui era el dia de la constitució dels EEUU i al meu institut ha estat el Picture’s day.

Com haureu vist a les pel·lícules americanes, als High School fan una cosa que es diu l’anuari, doncs bé, avui ens hem fet les fotos. Aquestes fotos les pots comprar i, fins i tot, pots pagar perquè les retoquin. Com que fins aquest matí no m’he assabentat que es feien les fotos, no he estat a temps de comprar-ne cap.

Com que l’institut té molts alumnes, per megafonia anaven cridant blocs d’alumnes com per exemple: “Sophomores amb cognoms de la F a la K passeu al gimnàs a fer-vos la foto­”. A mi no m’ha tocat fins a segon període.  Just quan estava al mig d’un examen han cridat: “Júniors amb cognoms de la A a la E passeu al gimnàs a fer-vos la foto”. He dubtat un moment, no sabia si consideraven el meu cognom com a Suñé o com a Belmonte. Al final he decidit anar-hi i he encertat. Aquí el meu cognom és Belmonte. He entrat al gimnàs, he agafat un paperet amb el meu nom i he anat cap a la zona de les càmeres. M’he assegut en un tamboret que hi havia i una noia m’ha començat a donar indicacions sobre com m’havia de posar i, de cop i volta, la noia ha fet la foto. Tinc la sensació que he sortit amb els ulls tancats. Un cop feta la foto he tornat cap a classe i he pogut acabar bé l’examen.

La classe de Química d’avui ha estat realment patètica: ens han ensenyat a fer servir el SI (sistema internacional) i ha hagut un petit debat sobre quin sistema és més intel·ligent. La conclusió és que el SI és més intel·ligent, però que els Americans serien incapaços de canviar el seu sistema i és per això que no s’ha fet ja. La classe d’ahir, però, va ser bastant diferent: ens van donar les notes del test i jo vaig treure un 102/100. La meva nota era la més alta de la classe i el profe em va fer aixecar davant de tota la classe. La situació em va semblar bastant incòmoda al principi però, a diferència del que hagués sentit al meu institut, ningú va cridar-me “lameculos”, “pelota”, “empollona” ni res, simplement em van aplaudir, i després de classe em van seguir felicitant. Va haver gent que em va demanar que en els propers temes els ajudés a estudiar i em van dir que, quan treballéssim a classe i poguéssim treballar en parelles, em posés amb ells.

Com ja he comentat, avui és el dia de la constitució i per tant a classe de Government hem fet una activitat especial consistent a escriure  coses a la bandera americana i després pintar-la de forma original. La meva bandera ha estat un intent d’estelada bastant decent que la profe no ha reconegut. A Gov. també vaig fer un examen en el que he tret un A, no sé la nota exacta però és entre un 9 i un 10.

A Sociologia m’ha passat una cosa semblant al que em va passar a Química. He tret un 100 a l’examen i he sigut la única persona. L’examen era amb apunts però hi havia una pregunta que no sortia als apunts, una cosa que el profe havia comentat a classe i resulta que vaig ser la única a la que se li va ocórrer apuntar-ho. Avui, per sort no m’han fet sortir davant de la classe però si que el profe ha mencionat que era la única que havia estat atenta quan ell va explicar-ho i que tenia més mèrit perquè soc extrangera i ell parla molt ràpid.

A la classe de Bio d’avui he tingut la sensació de que m’estafaven. Hem mirat uns bacteris de iogurt al microscopi i, tot i que la profe deia que estaven allà, jo no els he vist. Aquesta pràctica crec que ja la havia fet al meu institut i allà no vaig posar una cullerada de iogurt en un vidre i vaig mirar pel microscopi. Quan mires una cosa al microscopi, normalment, poses una petita capa i mires però avui no ho hem fet així. A mi no m’ha semblat massa interessant així que he passat una mica. A Bio també ens van donar la nota ahir: vaig treure un 100%. La profe ens va donar un Sugus a mi i a una altra noia que també tenia un 10, després ens va treure davant de la classe perquè ens aplaudissin.

Una cosa de la que no he escrit res en aquest blog és el temps i és una de les coses més diferents respecte la meva zona. Heu de saber que aquí a Ohio fa un fred insuportable, m’han dit que hi ha dies d’hivern que s’arriba als negatius en Fahrenheit. Si jo ja em moro de fred ara que encara estem a l’estiu no em vull ni imaginar com acabaré a l’hivern.

9 comentaris:

  1. Un 102 sobre 100, que passa et queda un “bote” de 2 com a la primitiva per el següent examen?
    Lo dels aplaudiments aquí a Catalunya es realment inaudit, et dirien de tot, però els americans son així, espero que no hagis passat molta vergonya.
    Ja pots anar a comprar-te un bon forro polar perquè 0 graus Fahrenheir son casi -18 Celsius i si dius que hi ha negatius, comença a tremolar....... :-)

    ResponElimina
  2. Esa es mi niña!!!!!!!

    Tu que ets fredolica ho passaràs una mica malament, però no t'amoïnis, a Ohio la gent no es mor de fret. Deuen tenir calefacció y tu tens anoraks per posar-te.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Claefaccio en tenen pero el Jeff es molt calorós i no encen la calefacció. Per sort, tinc un calentador electric a l'habitació

      Elimina
    2. Tingues paciència, ja l'encendran. Que encara és estiu!!!!

      Elimina
  3. hola,he llegit el teu bloc amb l'ordinador que m'ha regalat el teu pare ,aquest és el meu segon comentari,i només ho puc fer quan hiha la Berta per que sola hem perdo, així que no pensis que t'escriure molt sobint.Estic molt contenta de que siguis la
    "lista" de la clase, no esperaba menys de tu. El barca acaba de marca un gol se que t'interesara, Explica-li a la teva profe lo de l'estelada,necesitem ajut encara que sigui yankee.un peto de la marta a seques.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Uy ja veig que progresses amb aixo de l'ordinador. Espero qe d'aqui a poc ja et facis un facebook, un mail i digitalitzis la teva agenda.

      Elimina
  4. Nena, quines notasses, enhorabona! Espero que no sigui la cosa massa fàcil i aprenguis alguna cosa, a més d'anglès i cultura americana! Lo del cognom es perquè no entenen que aquí en tenim 2, per tant consideren Suñé el teu segon nom, com Mª Carme. A sobre amb un accent i una ñ... els hi fot MOLT difícil! Si vols que considerin Suñé el teu cognom, no diguis que en tens un altre.
    Molts petonets, i segueix així!

    ResponElimina
  5. Joder ja superes la barrera del 10 XD aixo sempre em va molar molt! despres tens nota de mes per fallar en els seguents examens XD
    Tampoc et flipis molt que se que fas assignatures molt facils... potser que treguis pitjors notes i el semestre que ve et posis coses dificils com assignatures AP o coses aixi...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sisi aquestes notes be pero ja veuras quan em donguin la de mates, no vaig poder contestar 5 preguntes perqe no entenia 1 paraula

      Elimina

Els vostres comentaris em motiven per continuar. Sense ells, el blog no seria el mateix.

Més recents Més antics Inici