27 d’agost del 2013

Primer dia de High School

Avui han començat les classes a Niles, Ohio i per tant ha sigut el meu primer dia al High School. Aquí les coses funcionen diferent: tens les mateixes classes tots els dies i no coincideixes amb la mateixa gent a totes, a més les classes són de cada professor.
M’he llevat a les 6 del matí per preparar-me i esmorzar. Això només m’ha portat 45 minuts per tant, he dormit els 15 minuts que quedaven per marxar. A les 7 en punt hem marxat la Lexie i jo amb el cotxe i hem passat a buscar a la Andrea, una noia que també fa 11th grade al High School. Un cop a l’institut, l’Alexis ha pujat al bus que la portava al seu High school i la Andrea i jo hem esperat a que obrissin.
La meva primera classe era Art I i això vol dir que a la meva classe tot eren nens de 3r i 4t d’ESO. S’ha notat i molt però per sort la professora és bona i com que sap que sóc una “Exchange student” m’ha tractat molt bé. A segona hora he tingut anglès i com que sóc estrangera m’han ficat al nivell més baix pel meu curs. Aquella classe feia por, quan he entrat m’he trobat amb tot de nois “chungos” asseguts al fons de la classe jugant amb el mòbil. En aquesta assignatura com que estic en un nivell “especial” ens deixaran tenir apunts als exàmens. Al acabar aquesta hora no sabia on estava la meva següent classe i li he preguntat al profe d’anglès. Resulta que la classe està a l’altra punta de l’edifici i he hagut de córrer per no arribar tard perquè ja portava una estona parlant amb el profe.
La classe de química ha sigut completament diferent a la resta. Quan he arribat m’he trobat a una que juga a soccer amb mi i m’he assegut a prop seu per si un cas. Quan el profe ha començat a explicar el que faríem he vist clar que aquesta assignatura no m’ha de preocupar perquè segons el profe el més difícil serà fer servir el sistema de grams, litres i metres. La primera lliçó que farem serà aprendre’s els símbols dels elements i això ho vaig fer a 1r d’ESO.
La següent classe era Trigonometria i Pre-càlcul que resulta que és una classe de grau 12 i és increïblement difícil. La profe ens ha donat unes fotocòpies i he vist que la primera fórmula que ens feien simplificar tenia més lletres que números i, no sé com a la del meu costat li ha donat com a resultat 7. No m’he desesperat i he començat a fullejar les fotocòpies i he vist que no era tant difícil que només haig d’entrenar-me i tot em sortirà.
Al cinquè període tinc “Lunch”. He anat a la cafeteria i m’he trobat al Sheldon que m’ha dit on podia agafar el menjar. Quan la cua ha arribat al menjar he agafat la bandeja i per beure m’he agafat un batut de xocolata. Quan he pagat el menjar m’he trobat dreta a en mig de la cafeteria i no sabia on seure. La gent amb la que tinc mes confiança no estava allà i m’ha entrat el pànic. He començat a caminar a poc a poc i una de l’equip m’ha rescatat i m’ha deixat seure amb ella i les seves amigues. El menjar no és del tot dolent però el batut no ha sigut una bona elecció. Aquí la llet és diferent de gust i no tenen cacaolat per tant, estava bastant dolent.
American Goverment era la meva següent classe i com a Anglès m’han ficat amb els “especials” i, també com a Anglès a l’examen ens deixaran fer servir els apunts. La profe d’aquesta assignatura no sap que sóc una “Exchange student” i tampoc m’interessa que ho sàpiga perquè no vull que em tracti com si no tingués ni idea del govern americà quan l’any passat em vaig tragar uns quants temes sobre tipus de govern.
A 8th period em toca Sociologia, la assignatura que el meu counselor em va encolomar, i m’ha sorprès molt. D’entrada l’aula està decorada tota amb pòsters de superherois, pel·lícules o grups de música però lo sorprenent ha sigut el profe. No calla i parla de tot: explica anècdotes personals, acudits, dades rares... Ell diu que la sociologia de llibre no és de veritat que la Sociologia és el que ell fa. Sobre aquesta classe també pensava que el profe defensaria les idees americanes com lo de portar armes i tot això però no ha sigut així. Un alumne li ha preguntat si creia que havia de tenir una arma a l’aula per si un cas i la seva resposta ha sigut: “Per què? Perquè un dia se me’n vagi la olla i em posi a disparar-vos”. Aquesta resposta m’ha agradat molt i a partir de llavors m’he esforçat per entendre’l encara que m’ha costat molt .
De Sociologia ha passat a Biologia i he descobert que la Biologia tampoc serà un gran repte perquè el que estudien és Biologia de 3r d’ESO: aparells, teixits, funcionament de sistemes... Això m’ha decebut molt però ens han promès que faríem una dissecció d’un cor i això m’ha animat. En aquesta classe hi ha tres noies que juguen amb mi i són de les que em cauen bé per tant no crec que m’avorreixi massa.

Aquesta ha sigut la meva última hora. Després he anat al cotxe i he esperat a l’Alexis per marxar a casa.

9 comentaris:

  1. Ole!! Ole!! I ole!! Aixi magrada que ens facis explicacions supercompletes. Els avis estan molt contents quan els hi llegeixo tot el que fas.
    A mi tmb em va sorprendre molt sociologia!!!

    ResponElimina
  2. Diseccionar un cor americà ........ :-)

    ResponElimina
  3. Doncs si Química i Biologia són tan fàcils, potser que et canviis alguna i triar Física que no et van deixar. Estic segura de que psicologia i sociologia t'agradarà (que t'haig de dir jo!!).

    Només tens una pausa per dinar? No tens break per esmorzar?

    Per cert, VOLEN FOTOS!!!!!!!!!.
    Fotos de la casa, el cole, el cotxe de la Michelle i de tot el que vulguis.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No em deixen fer física perquè no he fet química abans (segons ells clar) i sí, només tinc una pausa i em moro de gana perquè a les 6:20 o així esmorzo (encara que no t'ho creguis, bastant)i fins a les 11 no menjo res. Estic per comprar-me unes barrites energètiques i menjar-me-les entre classe i classe. A més a les 11 dino però fins a les 8 no sopo i jo normalment berenava dues vegades

      Elimina
    2. Et serà mes difícil acostumar-te als horaris i disbauxa dels menjar que a l’anglès americà. Compra’t un arsenal de barrites o galetes o el que sigui, perquè sinó molestaràs a tota la classe amb el soroll que et faran el budells.

      Elimina
  4. Hola, Mariona! La Maira em va ensenyar el teu blog, i m'agrada molt llegir-lo. M'ha fet molta gràcia el moment de quedar-te sola al menjador amb la safata a la mà. És tan típic de les pelis!!! Crec que ha estat clau que t'hagin rescatat, l'esport t'ha salvat! A partir d'aquí tot serà més fàcil, ja veuràs. Jo també vull veure fotos!
    Molts petonets!

    ResponElimina
  5. Moment crític el de la safata... XD jo recordo haver passat molt de pànic en aquell moment XD Les assignatures estan totes chupades tu tranquila! Com a molt podras enviar a la merda al profe per no utilitzar el SI... per la resta veig que et va força be! Un petonet!

    ResponElimina
    Respostes
    1. El segon dia de quimica el profe va demanar si algu, per posar un exemple podia aproximar un metre a la pissarra perque fariem servir aixo i vaig sortir i es va qedar flipat

      Elimina
  6. Marion!!!! He recordat una altre cosa que has de fer a USA!!!! HAs de fer un repte carnívor!!! Com a Cronicas Carnívoras!!!!

    ResponElimina

Els vostres comentaris em motiven per continuar. Sense ells, el blog no seria el mateix.

Més recents Més antics Inici